SKT MARKA HİKAYEMİZ
Hikayemiz, yaşadığımız bir deneyimle başladı. Bir gün markette alışveriş yaparken, birçok ürünün son kullanma tarihine yaklaştığını ve bu ürünlerin çoğunun israf edildiğini fark ettik. Bu durum, hem insanların bütçelerine zarar veriyordu hem de çevreye zararlıydı. Bu sorunu çözmeye ve kararlı bir şekilde harekete geçmeye karar verdik.
Ticari öncelikleri geride bırakıp bir sosyal sorumluluk odaklı marka kurma fikrini hayata geçirmek istedik. Markamızı "SKT, Senin Kazançlı Tercihin" olarak konumlandırıp, amacını son kullanma tarihi yakın olan ürünleri uygun fiyata satmak olarak belirledik. Ancak bu sadece bir indirim işi değildi, aynı zamanda çevre dostu bir yaklaşımı benimsemek, tüketicilere bu ürünlerin israf edilmeden tüketilmesi ve geri dönüştürülmesi konusunda farkındalık yaratmayı hedeflemekti.
Son kullanma tarihi bir yıl ve daha yakın olan ürünleri tedarik etmek için marketler ve üreticilerle işbirliği yapmaya başladık. Bu ürünleri uygun fiyata alıp, son tüketiciye daha düşük bir fiyatla sunmaya başladık. Ayrıca, çevreye duyarlı paketleme malzemeleri kullanarak ambalaj atıklarını azalttık.
SKT, sadece ekonomik olarak erişilebilir ürünler sunmakla kalmayıp aynı zamanda topluma da katkı sağlamayı hedeflemektedir. İlk etapta, her satışın bir yüzdesini yardım kurumlarına tüketicisi adına bağışlar. Ayrıca sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yaparak israfının azaltılmasına mücadeleye de destek olur.
SKT olarak hayalimiz; bireye ve topluma fayda sağlama amacı taşıyan girişimciler için ilham kaynağı olabilir ve sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk konularında olumlu değişiklikler yaratmaya yardımcı olabilmektir.
Ürün Tedariği
Ürünlerin tamamı eczanelerden veya üreticilerden temin edilmektedir. Projenin çıkış noktası Eczanelerde fazla bulunan ürünlerin son kullanma tarihi gelmeden önce güvenli biçimde tüketicilerle buluşturulmasıdır.
Tedarikçiler